Catherine was inmiddels uitgegroeid tot een kijkcijferkanon. Gemiddeld trok het programma meer dan 500.000 kijkers per aflevering. Waar bij andere talkshows het ging over verschillende onderwerpen ging het bij Catherine over één onderwerp. Catherine was atlijd actueel maar niet live. Het werd opgenomen en vervolgens ongemonteerd uitgezonden.
Vanwege de populariteit werd eind 1998 een nieuw contract getekend door de Holland Media Groep (moederbedrijf van RTL4) en producent TV Holland. Hiermee was het voortbestaan van Catherine echter niet voor lange tijd gewaarborgd. Op 29 december 2000 werd de laatste uitzending uitgezonden van Catherine. De reden: levensmiddelenfabrikant Procter & Gamble, die de rechten bezit, wilde meer reclamezendtijd. RTL4 wilde dit niet en daardoor ging de stekker eruit.
Vanaf januari 1999 was het programma te zien in een nieuw decor en logo. Het logo van Catherine werd aangepast aan de vormgeving van RTL4 destijds, waarschijnlijk ook ontworpen door Pittard & Sullivan. De Nederlandse tegenhanger van Jenny Jones en Oprah Winfrey kreeg ook een nieuw muziekpakket. De opdracht ging wederom naar VOF De Kunst. Dit pakket kent vele varianten op verzoek van de regie. Bij zwaardere onderwerpen konden er versies worden gebruikt zonder melodie of snare drums.